Essay Produkties
Update werkzaamheden – week 5

Ook in week 5 gebeurde er veel op Circuit Zandvoort. Een kijkje achter de schermen bij de verbouwingswerkzaamheden.

Essay Produkties

Foto ▲: De laatste voorbereidingen worden getroffen aan de basis voor de nieuwe kombocht bij de Hugenholtzbocht (Bocht 3). Veel coureurs kunnen inmiddels amper nog wachten voordat zij door deze vernieuwde bocht mogen racen.

 

Foto ▼: Bij de buitenzijde van de Tarzanbocht zijn de eerste nieuwe curbstones op hun positie gelegd. Bij het uitkomen van de Tarzanbocht (Bocht 1) wordt een “Double Curb” geïnstalleerd.

Essay Produkties
Essay Produkties

Foto ▲: De werkzaamheden in de Mastersbocht (Bocht 8) zijn bij ook de volgende fase aangekomen. De “escape road” voor deelnemers die een stuurfout maken, wordt inmiddels van een asfaltlaag voorzien door de medewerkers van Gebr. Van Kessel, wat net als KWS Infra, onderdeel is van het internationaal opererend bouwconcern Koninklijke VolkerWessels (Official Supporter en partner van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix).

 

Foto ▼: Ook naast het circuit zijn er volop werkzaamheden. De uitbreiding van het pitcomplex nadert ook de volgende bouwfase, terwijl ook de paddock erachter geëgaliseerd wordt.

Essay Produkties
Essay Produkties

Foto ▲: Op de voorgrond wordt verder gewerkt aan de andere nieuwe voetgangerstunnel die het bezoekersgebied van Parking A verbindt met Paddock 1, aan het einde van de pitstraat.

 

Foto ▼: Er werd ook bij de Hans Ernstbocht geasfalteerd (Bocht 11 & 12). Ook hier gaat het om een “run-off escape road”: coureurs die te laat remmen, kunnen verder afremmen op deze asfaltstrook en bij het tweede deel van de bocht weer veilig invoegen. Het gedeelte tussen de asfaltstrook en curbstones, blijft een grindbak, dus afsnijden van de bocht of het overschrijden van “track limits” levert eerder tijdsverlies dan voordeel op.

Essay Produkties

Foto ▼: De vorige update eindigde bij de eerste asfalteringswerkzaamheden bij de uitloopstrook in de Tarzanbocht (Bocht 1). Van bovenaf ziet het resultaat er indrukwekkend uit. De remzone is asfalt, maar het tweede deel van de bocht blijft een grindbak.  Aan de binnenkant van de bocht krijgt ook de “exit pitlane” steeds meer vorm.

Deze luchtfoto is gemaakt met schriftelijke toestemming en een licentie van Circuit Zandvoort. Alle gestelde veiligheidsvoorschriften zijn hierbij nageleefd. Zonder schriftelijke toestemming (en een licentie) is vliegen (incl. het maken van video of foto-opnames) boven Circuit Zandvoort niet toegestaan.

Essay Produkties

Binnenkort volgt een nieuwe update!

Contact