flag NL
Partners

In de auto met: Beau Brantsen van BMW Driving Experience

Gepubliceerd op 16 maart 2023

Jan Lammers maakte er zijn eerste meters in een auto, talloze particulieren verbeterden er hun rijvaardigheid en legio bedrijven genoten er van evenementen op maat: de BMW Driving Experience (voorheen Rob Slotemakers’ Anti-Slipschool) en CM.com Circuit Zandvoort gaan al 65 jaar hand in hand. “Het circuit en onze organisatie vormen een gesmolten eenheid.”

In 1957 richt Rob Slotemaker zijn anti-slipschool op. Deze bevindt zich aan de binnenzijde van het circuit. Van Jan Lammers tot Wim Loos en Liane Engeman: zowel befaamde Nederlandse coureurs als particulieren leren er hoe het is om één te worden met een auto.

Dat is vandaag de dag niet anders. In 2012 wordt de anti-slipschool omgedoopt tot de BMW Driving Experience, waar men zeven dagen per week ondervindt hoe het is om op de limiet te rijden. Dé locatie voor particulieren en bedrijven. Beau Brantsen, directeur bij de BMW Driving Experience, geeft meer uitleg over de transformatie van de anti-slipschool tot de allround experience centre die er nu staat. “Dan gaan we toch even een stukje terug in de tijd. Ruim dertig jaar lang vormde de anti-slipschool onder leiding van Rob Slotemaker een begrip in Zandvoort en omstreken.” Brantsen vervolgt: “Helaas kwam Rob in 1979 op tragische wijze om het leven tijdens een race op het circuit. De anti-slipschool was onderdeel van zijn nalatenschap en werd overgenomen. Het bedrijf bleef actief en naarmate de tijd vorderde verhuisde de organisatie naar de huidige locatie. Na ruim vijftig jaar staat van dienst was het tijd voor een vernieuwend concept, om de organisatie naar een hoger niveau te tillen en klanten van een breder, interessanter aanbod te kunnen voorzien. De directie van de anti-slipschool kwam in contact met BMW. BMW zocht op dat moment mogelijkheden om het – destijds Duitse – Experience programma te implementeren in buurlanden. En zo begon het balletje te rollen.”

BMW Driving Experience Zandvoort Beau Brantsen C Mcom Circuit Zandvoort 0002 3

Vernieuwde visie

In 2012 slaan de anti-slipschool en BMW de handen ineen. De eerste extern gecertifieerde BMW Driving Experience is een feit. Er volgt een fikse modernisering binnen de Zandvoortse organisatie. Het bedrijf krijgt een BMW-aanzien, voorziet de instructeurs van opleiding(en) en de visie wordt herzien. Brantsen: “Vanaf 2012 is het lespakket voor particulieren veel uitgebreider en bedienen we ook de zakelijke markt. De BMW Driving Experience is slechts drie dagen paar jaar gesloten. De andere 362 dagen verzorgen we rijtrainingen en meer. De particulier kan nog steeds bij ons terecht voor een drift training, maar ook bedrijven die op zoek zijn naar een evenement op maat zijn bij ons aan het juiste adres. Zoals de naam al zegt: bij ons draait alles om de experience. Van een uitgebreide ontvangst met een warme kop koffie tot het maximale uit de auto halen op ons terrein of het circuit: alles moet kloppen. En dat doet het ook”, aldus Brantsen.

BMW-DRIVING-EXPERIENCE-BEAU-BRANTSEN-CMCOM-CIRCUIT-ZANDVOORT

Sterke samenwerking

Hoewel de BMW Driving Experience en het circuit al 65 jaar onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn, is de samenwerking “nog nooit zo sterk geweest”, stelt Brantsen. Hij geeft uitleg: “Rob [Slotemaker] en Jan [Lammers] waren/zijn natuurlijk kind aan huis op het circuit. Na Robs ongeluk is zelfs de bocht waar hij om het leven kwam naar hem vernoemd. Jan is ambassadeur van ons bedrijf en natuurlijk directeur van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Desondanks werd er nooit heel hecht samengewerkt. Dat is inmiddels wel anders. Beide bedrijven zijn het afgelopen decennium een commerciëlere weg ingeslagen. We vormen een gesmolten eenheid. Dankzij alle ontwikkelingen is het bijvoorbeeld mogelijk om na een zakelijke bijeenkomst op het circuit vervolgens via ons een programma op de paddock of de baan te doen. Daarnaast organiseren we circa twaalf circuitdagen per jaar. Samen bedienen we een prachtig klantenbestand. Het circuit maakt gebruik van onze kwaliteiten en wij van die van hen.”

BMW Driving Experience Zandvoort Beau Brantsen C Mcom Circuit Zandvoort 0000 1

Duurzame toekomst

Brantsen kijkt vol goede moed richting de toekomst. “De komende jaren zien er rooskleurig uit voor zowel het circuit en de Driving Experience als opzichzelfstaande organisaties, maar ook als collectief geheel. Duurzaamheid is daar een belangrijk onderdeel van. Wij houden ons bezig met het inzetten van duurzame auto’s in onze programma’s, het geven van innovatieve workshops en meer. Daarnaast focussen wij ons op het realiseren en onderhouden van duurzame partnerships. Wij geloven erin dat CM.com Circuit Zandvoort zo’n duurzame partner is. Samen bouwen we aan een duurzame toekomst.”

BMW Driving Experience Zandvoort Beau Brantsen C Mcom Circuit Zandvoort 0003 4

Partners van Circuit Zandvoort

Meer over onze partners