-
Porsche Nederland Porsche Nederland

nieuws

up-to-speed blijven?
CM.com Circuit Zandvoort krijgt primeur met opening nieuw simrace-concept Racesquare
Zandvoort, dinsdag 27 juli – Racesquare B.V., de organisatie die virtuele race-ervaringen aanbiedt en bekend is van The Official F1® Racing Centre in Utrecht, kondigt een nieuw virtueel race-concept aan. Op maandag 27 september opent het bedrijf de deuren van Racesquare Circuit Zandvoort op het legendarische CM.com Circuit Zandvoort. Bezoekers kunnen in Zandvoort op een unieke manier zelf virtueel het circuit ervaren. Ook zijn de andere Formule 1-circuits van de racekalender beschikbaar. Met de komst van dit nieuwe concept wordt het mogelijk om in de toekomst ook andere games en raceklassen toe te voegen. Zandvoort heeft de primeur met de opening van het eerste Racesquare-centrum van Nederland, inclusief een grid van 20 geavanceerde race-simulatoren, bar en merchandise-shop. Nieuw concept met meer raceklassen en racegames Met dit nieuwe concept wil Racesquare de motorsport voor iedereen toegankelijker maken. Raceliefhebbers die het circuit bezoeken krijgen de mogelijkheid om het virtueel tegen 19 andere coureurs op te nemen in een geavanceerde 4D-racesimulator van Build4Performance, en ervaren o.a. force feedback, rook- en audiovisuele effecten. Bezoekers worden tijdens hun virtuele race begeleid door een persoonlijke Race Marshall. Vanaf 27 september zal de koningsklasse van de motorsport virtueel beschikbaar zijn in Zandvoort en komt er in de toekomst meer content vrij. “Dit nieuwe concept op het circuit van Zandvoort geeft iedereen de mogelijkheid zelf een virtuele race over dit fantastische circuit te ervaren”, zegt Niels Roodenburg, Directeur bij Racesquare. “We bieden naast Zandvoort ook vele andere legendarische circuits ter wereld aan. Bovendien zullen wij de komende tijd steeds meer games en raceklassen toevoegen, waarmee we zullen inspelen op de vele live races en events op het circuit. Racesquare is een geweldig uitje voor iedereen, van de die-hard race-fan, tot vrienden en collega’s die op zoek zijn naar een unieke ervaring. Racen terwijl je vanuit je sim over het circuit heen kijkt en de echte racewagens langs je heen ziet scheuren is immers leuk voor iedereen!”
Lees meer!
F1-thema voor Junkyardrace tijdens Zandvoort Race Classics
Een speciale gast tijdens de Zandvoort Race Classics van 16-18 juli is de Junkyardrace. Het is voor het eerst dat deze bijzondere race op een historisch evenement plaatsvindt – en eigenlijk is dat niet zo vreemd. De deelnemende auto’s met een maximale straatwaarde van 500 euro zijn allerminst de nieuwste. En met het thema van dit jaar, de Formule 1, kunnen de teams niet alleen vooruitkijken naar de terugkeer van de GP van Nederland in september, maar ook teruggrijpen op de rijke geschiedenis van de Grand Prix. De Junkyardrace bestaat sinds 2015 en inmiddels zijn er alweer tien Junkyardraces verreden, soms meerdere per jaar. Elke wedstrijd is alleen toegankelijk voor standaardauto’s van vóór het jaar 2000, met een maximale handelswaarde van 500 euro. Deelnemers zijn welkom met een gewoon rijbewijs. Gezelligheid en elkaars veiligheid staan voorop, dus de Junkyardrace is geschikt voor iedereen voor wie het normale racen te serieus en te duur is. Om het ludieke karakter van de race te benadrukken, worden de auto’s niet alleen veilig gemaakt met behulp van onder meer een rolkooi en een racestoel. Er mogen ook aanpassingen worden gedaan die bij het thema passen. Voor dit jaar is het thema Formule 1. Dat betekent dus auto’s met een achtervleugel, een gekke neus, een luchthapper op het dak of bijvoorbeeld een kleurenschema dat doet denken aan een F1-auto van vroeger of vandaag – van Gulf tot Martini. Tijdens de eerste endurance wedstrijd was al te zien hoe de teams het F1-thema hebben opgepikt. Het ene team reed bijvoorbeeld in AlphaTauri-kleuren (in een Honda uiteraard!), terwijl het andere team teruggreep op de geschiedenis rondom Moneytron Onyx, eind jaren tachtig het F1-team van de excentrieke Belgische miljonair Jean-Pierre van Rossem. Natuurlijk kwamen ook de oranje Arrows-Asiatech-kleuren van Jos Verstappen voorbij, net als de Red Bull-kleuren van Max. Minstens zo grappig: een BMW in de kleuren van de Mercedes-safetycar! Deze keer rijden de auto’s niet zes uur, maar één uur – wat voor de doorgewinterde Junkyardracers gelijkstaat aan een sprintrace. Omdat niets in de Junkyardrace ‘gewoon’ is, heeft de organisatie voor deze 1-uursrace een reeks anders-dan-andere toevoegingen in petto. Denk daarbij aan een extra chicane, enkele verplichte stints en een paar aparte straffen… Bestel hier je tickets voor Zandvoort Race Classics! →
Lees meer!
HARC, KdZ en AvD leveren mooie bijdragen aan Zandvoort Race Classics
Het overvolle programma van de Zandvoort Race Classics op 16-18 juli krijgt belangrijke bijdragen van de HARC, de Kampf der Zwerge en de AvD. Bij elkaar zorgen de drie organisaties tijdens het weekend voor maar liefst negen races, die in aanzien variëren van watervlugge formule auto’s en de kleinste toerwagentjes tot GT’s en toerwagens van 1966 tot 1990. De Historische Auto Ren Club, die in eigen land twee officiële Nederlandse kampioenschappen sanctioneert, komt op volle sterkte naar de Zandvoort Race Classics. Niet alleen vaardigt de HARC zijn beide NK’s af, de club draagt ook zorg voor de inschrijving en technische keuring van alle deelnemende klassen. Het RECO NK GTTC voor GT’s en toerwagens van 1966 tot 1981 rijdt al vele jaren onder auspiciën van de HARC en is een vertrouwde waarde op Zandvoort, zowel tijdens de afgelopen edities van de Historic Grand Prix als op de Historic Zandvoort Trophy die de HARC zelf organiseert. Dit kampioenschap, dat zich ook wel de klasse voor ‘The Hippie Era’ noemt, komt naar de Zandvoort Race Classics met een royaal veld van deelnemers uit Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en Denemarken. En als de nationaliteiten van de deelnemers al veel variatie brengen, dan geldt dan nog meer voor hun auto’s. Vooraan zullen ongetwijfeld de Porsche 911 Carrera RS’en en RSR’s te vinden zijn, waarbij Hans de Graaf – winnaar tijdens de recente Spa Summer Classic – tot de favorieten gerekend mag worden. Ook Gerd Rijper, Onno Vlaanderen en Nick Drogtrop nemen zulke auto’s mee, net als de Duitse familie Pohl en diverse andere oosterburen. Maar misschien moeten zij allemaal wel hun meerdere erkennen in de dikste Porsche van allemaal: de 935K3 van Daniel Schrey. Achter de Porsches – en misschien soms er ook tussen – zullen Fords, BMW en Alfa’s willen bewijzen dat hun relatieve lichtvoetigheid een uitdaging kan betekenen voor de breedgelaarsde auto’s uit Weissach. Oostenrijker Wolfgang Pledl, zuiderburen Freddy van Sprundel (meervoudig kampioen in de klasse) en Geert Boels en landgenoten Jan Willem Oosterhagen hebben daar met hun Escort Mk1’s zeker zulke gedachten over, maar dat geldt misschien nog wel meer voor het Duitse duo Heinz Schmersal/Mike Stursberg (Escort Mk2) en de Deen Niels Ole Andersen (Capri 3000 GT). Bij BMW zien we mooie contrasten tussen de wendbare 2000 Touring van Gerco van Hoften en de brede 635 CSi van Cees Lubbers, terwijl uit Duitsland maar liefst Alfa Romeo GTAm’s overkomen. En dan zijn er nog de Opels van Ruben de Bruijn (Kadett Coupé), Rob de Laat (Ascona) en Wichard Theunissen (Manta), de Simca van Jeroen Feijten, de Fiat 128 van Michael Nooij, de vele Mini’s van de familie Span en de Lotus Europa van Stephane Rion. Voeg daar vanuit het buitenland een Triumph TR4, een Datsun 240Z en een Plymouth Barracuda aan toe, en de variatie is compleet. Het Hankook NK HARC 82-90 is het recentere kampioenschap van de HARC. Vorig jaar gaf het voor het eerst acte de présence op de Historic Grand Prix en dit jaar zijn de toerwagens van 1982 tot 1990 er weer bij. De vele Groep A-auto’s voeren het veld trots aan, waarbij Ko Koppejan het in zijn Mercedes 190 2.3-16 moet opnemen tegen een karrenvracht aan BMW’s. Daarvan moet de E30 325i van regerend kampioen Pieter Bikker het snelste worden geacht, maar ook Bira van Haver en Reinier van Abbe zullen niet stilzitten. De E30 325i is er overigens ook in Groep N-vorm en daar vechten onder meer HARC-secretaris Donovan Wolfrat, Michel Groen, Piet Molenaar en Joost Deen om de onderlinge eer. Maar ook met de vele Mazda MX5’en in het veld, doorgaans aangevoerd door de watervlugge David Koh, maar onder meer Theo Plichta, Yannick Rehorst en klassecoördinator Jeroen Eijsten zullen Koh graag willen voorblijven. Twee Porsche 944’s en de Alfa 75 van Barend Aarts zorgen voor extra variatie vooraan, terwijl wat verder naar achteren Willem van der Veen/Ans ten Pas in de Volvo 360 de strijd aanbinden met HARC-voorzitter Jan-Wim Stals in de Toyota Starlet Cup. Over kleinere auto’s gesproken: daarvan is sowieso volop te genieten tijdens beide races van Kampf der Zwerge. Op de Historic Grand Prix van 2020 groeide de Duitse klasse al snel uit tot publieksfavoriet – en niet zo gek, want wie wordt er nu niet terstond verliefd op een Abarth of een NSU? Minstens zes Abarth 1000 TC’s of TCR’s verschijnen er aan de start, waaronder die van landgenoten André van Koeveringe en Joop Schouten, aangevuld door nog eens twee 695’s. Claude Corthals uit België brengt een Autobianchi A112 mee, maar Fiat is ook nog present door middel van zeker vijf 128’s en een 127 Sport. De NSU TT is intussen vertegenwoordigd met maar zeker 15 exemplaren, ook uit Denemarken en Zweden, terwijl de Mini Cooper er met minstens net zo veel is in de diverse gedaanten van Austin, Morris, Rover en Leyland – van bouwjaar 1964 tot bouwjaar 2000. Onder meer landgenoten Jeroen Feijten en Emile Gunsing leveren de Franse bijdrage in de vorm van de Simca Rallye II, terwijl Bob Spaargaren en Michel Braxhoofden dat doen met de Renault 5 Alpine. En zijn er ook Lada’s? Zeker, drie voormalige DDR-inwoners nemen er elk een mee… Wie het intussen spijt dat de FIA Historic Formula 3 European Cup nog een jaar is uitgesteld, kan deels opgelucht ademhalen vanwege de aanwezigheid van de AvD Historic Race Cup op het programma. Vele F3-auto’s die aan de FIA-race hadden deelgenomen, zijn via deze klasse alsnog op Zandvoort te zien. De AvD Historic Race Cup bundelt namelijk de formuleauto’s van de twee Duitse verenigingen HRA (vooral F3-auto’s) en de FFR (vooral Formule Ford). Bij de F3-auto’s zien we bijvoorbeeld de March 713 van HRA-voorman en trouw FIA Historic F3-deelnemer Marcel Biehl terug, maar ook de Ralt RT3’s van Michel Arbeit, Heino Langfermann en Martin Hörter, de GRD 374 van Falk Künster en March 753 van Palle Ringström. Ook nieuwere F3’s zoals de Dallara-Alfa 386 van Walter Hoffmann doen mee, en juist oudere, van onder meer Brabham- en Merlyn-makelij. Daarnaast zien we een heel stel Formule Ford 2000’s terug, de Ford-monoposto’s met vleugels. Alle bekende merken zijn aanwezig: Van Diemen, Reynard, Swift, Royale, Delta, maar ook de obscuurdere constructors zoals Dulon en Schiesser. Kortom, liefhebbers kunnen er hun vingers bij aflikken. Bestel hier je tickets voor Zandvoort Race Classics! →
Lees meer!
FHR met zes grids naar de Zandvoort Race Classics
De Fahrergemeinschaft Historischer Rennsport (FHR) uit Duitsland is de hofleverancier van de Zandvoort Race Classics, die op 16-18 juli plaatsvinden op CM.com Circuit Zandvoort. De oosterburen nemen maar liefst zes bomvolle startvelden mee naar het grote zomerse historische race-evenement. De variatie daarin is fenomenaal – van de dikste Can-Am-auto tot de lichtvoetigste Kaimann uit de Formule Vee. De FHR was al redder in nood tijdens de Historic Grand Prix van 2020, toen midden in de coronacrisis diverse Britse velden niet naar Nederland konden komen. De Duitsers worden nu voor hun flexibiliteit beloond met een uitbreiding van drie naar zes bijdragen aan het programma. Door de nadruk van de FHR op sportwagens, GT’s en toerwagens is het daarom niet minder dan logisch dat het grote historische race-evenement van Zandvoort deze keer is omgedoopt tot Zandvoort Race Classics. Net als vorig jaar zijn de Dunlop Historic Endurance Cup en de HTGT um die Dunlop Trophy aanwezig, twee raceklassen voor GT’s, toerwagens en tweezits-sportwagens van 1947 tot ’75. De HTGT-klasse draait om een race van 1 uur, de Historic Endurance Trophy om een wedstrijd van 2 uur. Deze zullen samen worden verreden. Voor het kortebaanwerk brengt de FHR deze keer bovendien de Dunlop Gentle Drivers Trophy mee voor GT’s en tweezits-sportwagens tot 1966. Die zullen twee sprintraces van elk een halfuur afleggen. Denk bij auto’s uit deze glorieuze periode aan sportwagens van Lotus Eleven tot Ford GT40 en aan GT’s als de AC Cobra, de Jaguar E-type, de Austin Healey 3000, de Lotus Elan en natuurlijk de Porsche 911 en 914, terwijl we bij de toerwagens Mustangs, Alfa GTA’s, Ford Escort Mk1’s en Mk2’s, BMW 2002ti’s en Mini Coopers zullen terugzien. Claudia Hürtgen, Alexander Furiani en Mike Stursberg zijn bekende namen uit deze klassen. Na het spectaculaire optreden van de 100 Meilen Trophy in 2020 neemt de FHR opnieuw zwaar geschut mee – deze keer in de vorm van de CanAm & Sportscars van 1972 tot 1981. We kijken reikhalzend uit naar Georg Hallau en de indrukwekkende Lola T310 waarmee hij vorig jaar domineerde, maar hij krijgt ongetwijfeld concurrentie van nog een CanAm-auto: de McLaren M8C van Harry Schmidt. Net zo smakelijk zijn de BMW M1 Procar (ex-Nelson Piquet) van Ronny Scheer en de Ford Turbo Capri’s van Peter Mücke en Heinz Schmersal. Ook kunnen we niet wachten op de vele Porsche 911 RSR’s en BMW 635 CSi’s, terwijl ook klassieke sportwagenmerken als Chevron, Tiga, Swift en Shrike present zullen zijn. Na het succes in 2018 maken daarnaast de Tourenwagen Classics hun comeback, met daarin het mooiste uit de gouden jaren van het DTM en de Super Touring-kampioenschappen. In deze klasse doen nog steeds vele grote namen van toen zelf mee, zoals Johnny Cecotto, Roland Asch, Altfrid Heger, Olaf Manthey, Harald Grohs, Otto Rensing, Christian Menzel, René Ruch, prins Leopold von Bayern en Eric van de Poele. DRM- en DTM-auto’s zijn vertegenwoordigd bij de vleet, van de oudere Groep 2- en Groep 4-auto’s van Ford, BMW, Opel en zelfs Fiat Abarth tot Groep A-auto’s zoals de Mercedes 190 2.3-16 Evo2 en de BMW E30 M3 – met in die laatste ook volop landgenoten zoals Fred Krab, Marc Seesing,  Peter Stox, Mark Verhaegh en Leonard Batenburg. Ook Super Tourers zijn er genoeg, van de Alfa Romeo 156 en de Opel Vectra tot de Audi A4 en Volvo 850 Estate. Nog meer Nederlandse en Belgische deelname komt van de Mercedes 190 2.3-16 van Ko Koppejan en de Ford Sierra Cosworth RS500 van Jan Van Elderen. Onder de vleugels van de FHR komt ook de Historische Formel Vau Europa e.V. naar Zandvoort. De Formule Vee is de categorie waarin in Nederland onder meer Jaap en Arie Luyendijk naam maakten. De deelnemers zullen ongetwijfeld stilstaan bij het recente overlijden van Kurt Bergmann, de man die de befaamde Formule Vee-constructeur Kaimann groot maakte. Al is het merk van Bergmann lang niet de enige vertegenwoordiger in een uiterst gevarieerd startveld. Uit de oudste Vee-jaren komen auto’s als de Fuchs, de MAHAG, de Burkhart en de Austro Vau – de Zandvoort Race Classics biedt daarme een uitgelezen kans om deze bijna vergeten monoposto’s met enkele carburateur van dichtbij te bewonderen. Vanaf 1973 kenden de Vee een dubbele carburateur, en dat is het tijdperk van de Kaimann. Drie exemplaren, waaronder die van landgenoten Mark en Nils Spanbroek, nemen het op tegen onder meer een Vogt, een Javado, een Steck en een DahmCar. Ook de luchtgekoelde én watergekoelde Super Vees zijn aanwezig, met daarbij onder meer vijf Lola’s, twee Marches, een Royale en obscuurdere merken zoals RSM Tasco. Dat de Vees tot in de 21e eeuw bleven leven, bewijzen de recente watergekoelde auto’s van onder meer Tatuus en DRM. Bestel hier je tickets voor Zandvoort Race Classics! →
Lees meer!
Zandvoort Race Classics maken de Zandvoortse zomer klassiek
Half juli staat CM.com Circuit Zandvoort in het teken van een groot klassiek autosportfeest. Tijdens de Zandvoort Race Classics passeert een grandioze variatie aan historische raceauto’s de revue – van vooroorlogse sportwagens tot toerwagens uit de jaren tachtig, van GT’s uit de sixties tot formuleauto’s uit de jaren zeventig. De bijdragen aan deze zomerse vervanging van de Historic Grand Prix komen deze keer uit Nederland en Duitsland, waarbij de vaderlandse HARC en de Duitse FHR als hofleveranciers optreden. Met maar liefst 14 onderdelen verspreid over drie dagen bieden de Zandvoort Race Classics een overvol programma voor de liefhebber van de historische autosport. Op zondagochtend gaat het programma zelfs al om 8.15 uur van start, terwijl alle dagen pas rond half zeven ’s avonds het motorgeluid definitief dooft. De Fahrergemeinschaft Historischer Rennsport uit Duitsland komt deze keer met maar liefst zes grids naar de duinen. In 2020 leverde de FHR al een belangrijke bijdrage aan het programma van de Historic Grand Prix en die rol is voor de Zandvoort Race Classics verder uitgebreid. Net als vorig jaar zijn de Dunlop Historic Endurance Cup en de HTGT um die Dunlop Trophy aanwezig, twee raceklassen voor GT’s, toerwagens en tweezits-sportwagens van 1947 tot ’65. De HTGT-klasse draait om een race van 1 uur, de Historic Endurance Trophy om een wedstrijd van 2 uur. Deze zullen samen worden verreden. Daarnaast brengt de FHR deze keer de Dunlop Gentle Drivers Trophy mee voor GT’s en tweezits-sportwagens uit hetzelfde tijdperk. Die zullen twee sprintraces van elk een halfuur afleggen. Daarmee is de FHR nog niet klaar, want de dikke sportwagens van 1965 tot ’93 (met daarbij de dikste CanAm-exemplaren) keren eveneens terug naar Zandvoort, opnieuw voor twee races van 30 minuten. Na het succes in 2018 maken bovendien de Tourenwagen Classics hun comeback, met daarin het mooiste uit de gouden jaren van het DTM en de Super Touring-kampioenschappen. Tot slot laat FHR de fans kennismaken met de Historische Formule Vee, de categorie waarin in Nederland onder meer Jaap en Arie Luyendijk naam maakten. Lees hier meer over de zes grids die de FHR verzorgt tijdens het Zandvoort Race Classics weekend. Van vaderlandse bodem verschijnen twee HARC-klassen aan de start tijdens de Zandvoort Race Classics. Het RECO NK GTTC is een oude bekende, want het kampioenschap voor GT’s en toerwagens van 1966 tot ’81 staat al vele jaren op het programma van de Historic Grand Prix. Vorig jaar maakte daarop ook het NK HARC 82-90 zijn debuut, en die door Hankook gesponsorde klasse keert nu voor een tweede keer terug op het grootste historische evenement op Zandvoort – en voor niet minder dan drie races. De HARC verzorgt bovendien de inschrijving en de technische keuring tijdens de Zandvoort Race Classics. Lees hier meer over de bijdragen van HARC, KdZ en AvD! Ook uit Duitsland en net als het Hankook NK HARC 82-90 op herhaling na 2020: de Kampf der Zwerge, de fantastische klasse waarin de kleinste toerwagens de grootste helden zijn. Daar voegt zich de AvD Historic Race Cup aan toe, waarin de Duitse organisaties HRA en FFR de mooiste Formule 3- en Formule Ford-bolides uit de jaren zeventig en tachtig bij elkaar hebben gebracht. Een vreemde eend in de bijt is deze keer de Junkyard Race, waarin met auto’s met een waarde van maximaal 500 euro aan de start mogen verschijnen. Vooruitlopend op de GP van Nederland van september is het thema deze keer Formule 1. We zijn benieuwd hoe creatief de deelnemers invulling aan dat thema gaan geven… En terug van weggeweest op Zandvoort, maar voor het eerst midden in de zomer: de Vintage Revival, waarin de Dutch Vintage Sports Car Club (DVSCC) vooroorlogse raceauto’s en sportieve straatauto’s bij elkaar brengt. Op de baan zijn de oudjes altijd een mooi gezicht en de sfeer in de DVSCC-paddock is altijd goed te ruiken! Demo’s zijn er deze keer in de vorm van jubileumfeesten voor DAF en Jaguar. De DAF Club Nederland haalt in 2021 zijn 40-jarige bestaan in 2020 in, terwijl de Jaguar Daimler Club Holland de 60-jarige E-type in het zonnetje zet. De Zandvoort Race Classics geven dit jaar kortom een meer lokale invulling aan wat de afgelopen negen jaar de Historic Grand Prix was. Ruim 60% van de deelnemers van de Historic Grand Prix was traditioneel uit Engeland afkomstig. Maar doordat het reizen vanuit het Verenigd Koninkrijk recent is aangescherpt met een verplichte quarantaine van 10 dagen, is in samenspraak met de FIA en de Britse historische raceorganisaties besloten om hun aanwezigheid een jaartje uit te stellen. Volgend jaar dus als vanouds een Historic Grand Prix, dan inmiddels voor de tiende keer! Bestel hier je tickets! →
Lees meer!
Tickets ADAC GT Masters 2021 nu beschikbaar!
Een spectaculair autosportweekend met volop autosport. Zo is er een hoofdrol voor een sterk startveld vol stoere GT3 supercars van de ADAC GT Masters en zorgen de spectaculaire toerwagens van de ADAC TCR Germany voor volop vuurwerk! Bereid je voor op spannende races van de onderstaande klassen: ADAC GT Masters ADAC TCR Germany ADAC Formula 4 Porsche Carrera Cup Deutschland ADAC GT4 Germany Tickets zijn nu beschikbaar via ADAC GT Motorsport – klik hier!
Lees meer!
GT World Challenge Europe
Live streams GT World Challenge Europe 2021
Een overzicht van Live Streams voor het Fanatec GT World Challenge Europe weekend 2021   Fanatec GT World Challenge Europe powered by AWS Qualifying 1 Race 1 Qualifying 2 Race 2   GT4 European Series Qualifying Race 1 Race 2   Formula Regional European Championship by Alpine Qualifying 1 Race 1 Qualifying 2 Race 2   Lamborghini Super Trofeo Race 1 Race 2   TCR Europe Race 1 Race 2
Lees meer!
Gewijzigde opzet Historic Grand Prix 2021, Zandvoort Race Classics nieuw op de kalender
  Recentelijk zijn de maatregelen met betrekking tot het reizen van en naar het Verenigd Koninkrijk aangescherpt met een verplichte quarantaine van 10 dagen. Traditioneel is ruim zestig procent van de coureurs en teams tijdens de Historic Grand Prix afkomstig uit Engeland. In samenspraak met Masters Historic Racing en de FIA is daarom besloten dat onder andere de klassen Masters Historic Formula ONE, Masters Endurance Legends en de FIA Historic Formula 3 European Cup dit jaar niet aanwezig zullen zijn bij de Historic Grand Prix.   Ron Maydon van Masters Historic Racing: “We are very disappointed that we won’t be going to Zandvoort this year, however we are sure it will make the 2022 experience even better when we can look forward to full crowds, a great social scene and hopefully easier travel again!”   Zandvoort Race Classics Door deze ontwikkelingen kwam plotseling een groot deel van het programma te vervallen, echter heeft de organisatie in zeer korte tijd alsnog een zeer interessant programma kunnen opzetten. Onder de noemer Zandvoort Race Classics zullen het weekend  van 16 – 18 juli nu onder andere de volgende klassen aan de start verschijnen. Tourenwagen Classics met oude DTM auto’s, CanAm & Sportscars uit de periode 1965 – 1993, Kampf der Zwerge, AVD Historic Race Cup, a Gentledrivers Trophy en een endurance race voor Toerwagens & GT’s.   Van 16 – 18 juli kan in de entourage van een openluchtmuseum op de paddock worden genoten van historische raceauto’s en spectaculaire race klassen. De ticketverkoop start eind juni. Meer info is te vinden deze pagina.
Lees meer!
Verstappenshop en CM.com Circuit Zandvoort vieren historische terugkeer Formule 1 met unieke kledingcollectie
Met als slogan ‘Be Part of History’ hebben Verstappenshop en CM.com Circuit Zandvoort samen een unieke collectie aan streetwear gelanceerd. De polo’s en vesten voor heren en dames zijn een eerbetoon aan de Grote Prijs van Nederland, die na jaren van weggeweest terug is op Circuit Zandvoort, daar waar ontelbare memorabele races zijn verreden en de legendes van de toekomst nu strijden.
Lees meer!
Technogym opent sportlounge op CM.com Circuit Zandvoort
Na maanden van voorbereiding tussen Technogym en CM.com Circuit Zandvoort, is de sportlounge van Technogym in het hart van het duincircuit geopend. Met fantastisch uitzicht op de start- en finishlijn. Technogym biedt met deze sportlounge de ultieme ruimte voor vergaderingen en trainingen.
Lees meer!
Contact